Järjestöjen uutiskirje 2/ 2017

Näihin uutiskirjeisiin kootaan järjestöjen kannalta ajankohtaista tietoa sote- ja maakuntauudistuksesta sekä Vaikuttavien järjestöjen toiminnan etenemisestä.

Keski-Suomen vaikuttavat järjestöt -hankkeen päätavoitteena on:

Järjestöjen roolin, aseman ja osallisuuden vahvistaminen
1. sote- ja maakuntauudistuksessa sekä uudessa maakunnassa
2. maakunnan sekä kuntien hyvinvoinnin ja terveyden edistämistyössä

Ajankohtaisia tilaisuuksia

Syksyn 2017 aikana järjestöille suunnattuja tilaisuuksia:

• Järjestöt hyvinvointitorilla? -keskustelutilaisuus 24.10.2017 klo 14.00-16.00. Ilmoittautumiset 20.10. mennessä! Kuulumiset ja kooste tilaisuudesta seuraavassa uutiskirjeessä.

• Järjestöjen sote- ja maakuntauudistuspäivä maanantaina 11.12.2017 klo 8.30-15.30. Tarkempi ohjelma julkaistaan pian, mutta päivä kannattaa varata jo nyt kalenteriin.

Lisää tietoa tilaisuuksista.

Tätä teemme vuonna 2018

Toimintamme keskiössä ensi vuonna ovat seuraavat konkreettiset asiat:

• Maakunnallinen ja kunnallinen Keski-Suomen järjestökartoitus

• Kartoituksen pohjalta vuosittain päivitettävä Keski-Suomen järjestötietopankki

• Jjärjestöjen sote- ja maakuntapäivät, joissa käydään läpi järjestöjen kannalta ajankohtaisia ja tärkeitä asioita uudistukseen liittyen

• Alueelliset elinvoimapajat kuntien ja järjestöjen yhteisen hyvinvoinnin ja terveyden edistämistyön vahvistamiseksi

• Uutiskirjeet järjestöille

• Uutiskirjeet päättäjille

Seuraa meitä:

Viestimme seuraavissa kanavissa:

• KS2020.fi/ Merkittävät hankkeet

• KYT Vaikuttavat järjestöt

• Vaikuttavat järjestöt -uutiskirje

Tilaamalla uutiskirjeen pääset varmimmin sote- ja maakuntauudistuksen ajankohtaisen, erityisesti järjestöjä koskettavan tiedon äärelle.

Seuraavaan uutiskirjeeseen kootaan tietoa erityisesti siitä, mitä uudistuksessa juuri nyt tapahtuu ja mikä siinä on järjestöjen kannalta merkittävää.

Rahoittaja
: STEA, Järjestö 2.0 – järjestöt mukana muutoksessa -avustusohjelma

Ollaan yhteydessä, vaikutetaan yhdessä ja rakennetaan tulevaisuutta!