IkiOma Taimitarha -iltapäiväkerho etsii osallistujia!

Uudehko innovatiivinen keskisuomalainen yhdistyksemme, IkiOma Ikä ry, on saanut avustusta Lapsi ja Luonto Säätiöltä ylisukupolvisen, luontoperustaisen iltapäiväkerhon pilotoimiseksi tänä kesänä 2022. Pilotti toteutetaan yhteistyössä Äijälän Talon Elo ry:n kanssa, jonka hurmaava maalaismainen ympäristö Jyväskylän Väinölässä toimii kerhon ”kotipesänä”. Toimintaa ohjaa IkiOma Ikä ry:n toimintaterapeutti.

Kerhoa järjestetään kesä-heinäkuussa (7.6. – 27.7.) kahdelle ryhmälle viikoittain, kolmen tunnin ajan kerrallaan. Yhteensä ryhmäkertoja tulee 8 / ryhmä. Kohderyhmänä pilotissa ovat jyväskyläläiset 1.-2. luokkalaiset sekä kotona asuvat yli 65 -vuotiaat.

Iltapäiväkerho pitää sisällään muun muassa puutarhan istutusten hoitoa, pihapiirin maalaus- ja kunnostustöitä sekä pihapiirin eläinten (lampaat, kanat & puput) hoitoa. Lisäksi tutkaillaan ja ihmetellään lähiluontoa yhdessä erilaisten retkien, harjoitusten ja leikkien avulla. Iltapäiväkerhon aikana herätetään keskustelua lasten ja ikääntyvien välillä luontoon ja perinteisiin liittyen sekä mahdollistetaan toinen toiselta oppiminen. Osallistujille on tarjolla välipala Äijälän Talon tupakahvilassa. Osallistuminen on maksutonta.

Toiminta alkaa jo tiistaina 7.6. ja etsimmekin tällä hetkellä osallistujia ryhmiin. Osallistujia otetaan yhteensä 20 henkilöä (10 / ryhmä, joista puolet lapsia ja puolet ikääntyviä) ilmoittautumisjärjestyksessä.

Lisätiedot & ilmoittautumiset:

Laura Syrén, toimintaterapeutti

p. 0407461690

ikiomaika@gmail.com

www.ikiomaika.fi

Olemme kovin kiitollisia mikäli pystytte välittämään tietoa tästä tulevan kesän mahdollisuudesta eteenpäin omissa verkostoissanne! 🙂

Asiasanat

#greencare, #hyvinvointialuonnosta, #ikiomaika, ylisukupolvisuus,