Järjestöjen ja Keski-Suomen hyvinvointialueen strategiatyöpaja 21.4.2022

Valttia valmisteluun, kestävyyttä kumppanuuteen – järjestöjen ja Keski-Suomen hyvinvointialueen strategiatyöpaja järjestetään 21.4.2022 alkaen klo 16:30 Kansalaistoiminnankeskus Matarassa.

Järjestöille suunnatussa työpajassa käydään läpi ja syvennetään näkökulmia hyvinvointialuestrategiaan. Hyvinvointialuestrategiatyön myötä aikaan saadaan hyvinvointialueen visio, missio, strategia ja arvot.

Järjestöjen työpajassa strategiatyön näkökulmia ovat:

• hyvinvointialue yhteistyön rakentajana,
  • palvelujen yhdenvertaisuus, saatavuus ja saavutettavuus,
  • asukkaiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen ja hyvinvointi- ja terveyserojen kaventaminen,
  • asukkaiden osallistaminen ja vaikutusmahdollisuudet ja
  • hyvinvointialueen palvelujen järjestäminen ja tuottaminen.

Tilaisuuden alustavat aluehallituksen puheenjohtaja Maria-Kaisa Aula ja viestinnän projektipäällikkö Tero Manninen Keski-Suomen hyvinvointialueelta, projektipäällikkö Arto Lampila Tulevaisuuden sosiaali- ja terveyskeskus -ohjelmasta, järjestöasiantuntija Laura Meriluoto Järjestöjen sote-muutostuki -hankkeesta sekä toiminnanjohtaja Tiina Sivonen Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry:stä.

Ohjelman ja ilmoittautumislomakkeen löydät Yhdistystorin tapahtumakalenterista. Huomioithan, että mikäli et pääse mukaan työpajaan voit ilmoittautua samalla lomakkeella erilliseen Howspace-verkkotyöskentelyyn.

Hyvinvointialuestrategian myötä kirkastuu, miten Keski-Suomessa edistämme yhdenvertaisuutta, hyvinvointi- ja terveyserojen kaventamista ja kustannusten kasvun hillintää. Hyvinvointialuestrategia on tarkoitus hyväksyä 14.6. Keski-Suomen hyvinvointialueen aluevaltuustossa. Strategiatyö jatkuu syksyllä palvelustrategian valmistelulla, jossa tarkennetaan palveluiden tuottamistapoja. Lisäksi syksyn aikana täsmennetään hyvinvointialue- ja palvelustrategian tavoitteita.

Tilaisuuden järjestävät yhteistyössä Keski-Suomen hyvinvointialue, Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry ja Järjestöjen sote-muutostuki -hanke.