Yhdistystoimijoille järjestetään oma digiaamu huhtikuussa

Digitaitoja tarvitaan myös yhdistystoiminnassa ja siksi Digivireä Keski-Suomi -hanke kutsuu yhdistyksissä toimivat aktiivit yhteiseen digiaamuun päivittämään digitaitoja ja pohtimaan, voisiko omassa yhdistyksessä toimia digitutor/-tutoreita.

Digitaidot ovat uusi kansalaistaito ja erilaiset sähköiset palvelut, sovellukset ja verkkoasiointi ovat tulleet jäädäkseen. Edelleen on kuitenkin paljon ihmisiä, jotka uhkaavat jäädä digiyhteiskunnan kehityksessä ulkopuolelle. Digivireä Keski-Suomi -hanke valmentaa vapaaehtoisia digitutoreita, jotka auttavat ja neuvovat kuntalaisia sähköisten palveluiden ja älylaitteiden käytössä. Tutor ei ole ammattilainen, vaan opastaa apua tarvitsevia digiasioissa oman osaamisen pohjalta.

Huhtikuussa vuorossa on erityisesti yhdistystoimijoilla räätälöity digiaamupäivä, jossa on mahdollisuus päivittää omia digitaitoja. Maksuttoman verkkotilaisuuden järjestävät yhdessä Digivireä Keski-Suomi -hanke ja Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry (KYT). Aamupäivän ohjelman suunnittelu on käynnissä, ja avoimella ennakkokyselyllä kerätään yhdistystoimijoiden näkemyksiä digiaiheista, joita tilaisuudessa olisi syytä käsitellä. Kyselyyn voi vastata helmikuun loppuun saakka, ja siihen vastaajien kesken arvotaan pieni tuotepalkinto.

Ilmoittautumiset perjantaina 22.4. klo 9.00-11.30 järjestettävään tilaisuuteen tehdään verkkolomakkeella, joka on jo avattu. Ilmoittautuneet saavat lähempänä tilaisuutta osallistumisohjeet.

Lue lisää hankkeesta www.jamk.fi/digivirea. Linkki tapahtuman ennakkokyselyyn sekä ilmoittautumiset tapahtumaan: https://www.yhdistystori.fi/tapahtuma/yhdistysten-digiaamu-22-4-2022/ Lisätietoja hankkeesta ja tapahtumasta antaa: Ville Hirvikoski, ville.j.t.hirvikoski@jyu.fi

Asiasanat

järjestötoiminta, Keski-Suomi, digikoulutuksia,