STEAn selvitys: Koronapandemian vaikutukset merkittäviä järjestökentällä

STEA on julkaissut selvityksen siitä, miten koronapandemia on vaikuttanut järjestöjen STEA-avustuksilla rahoitettuun toimintaan vuonna 2020.

Selvityksen mukaan pandemian vaikutukset ovat olleet merkittäviä järjestökentällä ja se on vaikuttanut avustuskohteisiin hyvin laajasti. Vaikutukset ovat olleet jonkin verran suurempia pienimmille avustuskohteille, joiden mahdollisuudet kehittää uusia toimintamuotoja tai siirtää toimintoja verkkoon ovat olleet muita vähäisempiä. Osallistuneiden määrä on pudonnut suurimmassa osassa avustuskohteita, sillä pandemia on vaikuttanut suuresti kohderyhmien tavoittamiseen. Kaikista avustuskohteista reilu 70 % on joutunut luopumaan jostain toimintamuodoista pandemian aikana tai sen johdosta.

Onnistumisiin pandemiavuonna vaikutti järjestöjen ja niiden asiantuntijoiden valmius kokeilla rohkeasti uutta. Toimintoja siirrettiin laajasti verkkoon, räätälöitynä. Lisäksi tulokset osoittavat, että korona-aikana yksinkertainenkin ratkaisu voi toimia hyvin.

Lue lisää selvityksestä STEAn uutisesta.

Selvitys on luettavissa STEAn aineistopankista.

Asiasanat

STEA, selvitys, korona,