Keski-Suomen strategia 2050: raakaversio kommentoitavana 15.6.2021 asti

Millaisessa Keski-Suomessa sinä haluat elää vuonna 2050? Millaista Keski-Suomea rakennamme lapsillemme ja heidän lapsilleen?

Ensimmäinen raakaversio vuoteen 2050 tähtäävästä Keski-Suomen strategiasta on julkaistu. Luonnos on nyt avoimesti kaikkien kommentoitavissa, ja huomioita ja ideoita toivotaan laajasti niin asukkailta kuin yhteisöiltä. Keski-Suomen strategialuonnosta voi kommentoida otakantaa.fi-palvelussa 15.6.2021 asti.

Strategialuonnosta on kevään 2021 aikana työstetty eri verkostojen, yhteisöjen ja Keski-Suomen kehittämisestä kiinnostuneiden tahojen kanssa. Ensimmäinen julkaistu versio on vielä hyvin luonnosmainen ja visuaaliselta ilmeeltään karu, mutta hahmo on kuitenkin jo olemassa. Keski-Suomen liitto kutsuukin nyt kaikkia kiinnostuneita antamaan näkemyksensä:

• Mikä puhuttelee?
  • Mikä ärsyttää?
  • Mitä mielestäsi puuttuu?

Yhteistyöstöä jatketaan vielä eri toimijoiden kanssa. Esimerkiksi järjestöille ja yhdistyksille on tarkoitus toteuttaa elokuun alkupuolella kehittämispaja etänä. Lisätietoa pajasta julkaistaan kesäkuun aikana.

Elokuun loppupuolella luonnos kommentteineen etenee maakuntavaltuuston tarkasteluun ja syyskuussa-lokakuussa 2021 viralliselle lausuntokierrokselle.

Lopullinen strategia tulee olemaan digijulkaisu, ja sen on tarkoitus antaa raamit aluekehittämiselle.

Lisätietoja: Vs. aluekehitysjohtaja Pirjo Peräaho, Keski-Suomen liitto, 040 591 0760, pirjo.peraaho@keskisuomi.fi