Anna palautetta ehdotuksista: Miten valtionavustuksia pitäisi kehittää?

Toukuussa julkaistiin selvitys järjestöjen valtionavustuskäytäntöjen kehittämisestä. Selvitys piti sisällään kahdeksan ehdotusta avustuskäytäntöjen yhdenmukaistamiseksi.

Selvitykseen pääset tutustumaan tästä linkistä:  Järjestöjä koskevat valtionavustuskäytännöt : Ehdotukset niiden kehittämiseksi ja yhdenmukaistamiseksi

Anna palautetta kehittämisehdotuksista

Ehdotukset järjestöjä koskevien valtionavustuskäytäntöjen kehittämiseksi ja yhdenmukaistamiseksi on valmisteltu avoimesti ja yhteistyössä valtionavustusten hakijoiden ja myöntäjien kanssa. Nyt julkaistuista ehdotuksista toivotaan myös avointa, laajaa ja kantaa ottavaa keskustelua.

”Ehdotuksilla halutaan tukea järjestöjen talouden ja toiminnan ennakoitavuutta sekä osallisuutta valtionavustustoiminnassa. Yhteistyötä tarvitaan jatkossakin, kun ehdotuksia aletaan toteuttaa ja järjestöjen julkista rahoitusta uudistaa hallituksen julkisen talouden suunnitelman mukaisesti tulevina vuosina”, kuntaministeri Sirpa Paatero toteaa.

Valtiovarainministeriö lähetti ehdotukset lausuntokierrokselle tiistaina 25. toukokuuta. Lausuntoaika päättyy 6. elokuuta. Ehdotuksista voi antaa palautetta Lausuntopalvelu.fissä.

Valtionavustustoiminnan kehittämis- ja digitalisointihankkeessa perustetaan monialainen työryhmä, joka alkaa valmistella ehdotusten toteuttamista lausuntojen perusteella.

Lisätietoja:
Erityisasiantuntija Mikko Lehtonen, valtiovarainministeriö, puh. 0295 516 0197, mikko.lehtonen(at)vm.fi
Yksikönpäällikkö Niklas Wilhelmsson, oikeusministeriö, puh. 0295 150 348, niklas.wilhelmsson(at)om.fi

Lähde: https://vm.fi/-/selvitys-rahapelitoiminnan-tuottoon-liittyvaa-valtionavustustoimintaa-tulisi-yhdenmukaistaa