Tule mukaan kevään 2021 yhdistyksille suunnattuihin tilaisuuksiin

Kevät on täyttänyt vauhdilla Yhdistystorin tapahtuma- ja koulutuskalenteria sekä Facebook-päivityksiä. Kokosimme KYT-järjestöpalveluissa vinkkejä yhdistyksille avoimista tilaisuuksista Keski-Suomessa ja valtakunnallisesti. Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Muistathan, että sinäkin voit tiedottaa yhdistyksesi tapahtumista, toiminnasta ja uutisista ilmaiseksi Yhdistystorilla. Tiedottaminen onnistuu sekä rekisteröitymällä palveluun että ilman rekisteröitymistä  ilmoita-sivustolle -lomakkeella. Kurkkaa Yhdistystorin sisällöntuottajaoppaasta vinkit tapahtumien ja uutisten julkaisuun (tiedoston löydät sivun alalaidasta).

Tilaisuuksia ja koulutuksia Keski-Suomessa:

• Ajankohtaisilta pienille yhdistyksille Zoomissa 8.4.2021. Tukea, apua ja tietoa keskisuomalaisille pienille vapaaehtoisvoimin toimiville yhdistyksille. Asiantuntijoiden ja vertaisten vinkkejä, kysymyksiä ja keskustelua. Ilmoittaudu mukaan 31.3. mennessä.
  • Someta sopivasti, tavoita toimivasti – yhdistyksen somesuunnitelmatyöpaja, 14.4.2021 Saarijärvi. Pohditko yhdistyksesi someviestintää, mutta et tiedä mistä aloittaa? Tai tuntuuko nykyinen viestintänne hakuammunnalta? Tule työpajaan rakentamaan oman yhdistyksesi näköistä ja kokoista sosiaalisen median suunnitelmaa! Ilmoittaudu mukaan 6.4. mennessä.
  • JyväsRiihen ÄLYILO-teemaillat maalis- ja huhtikuussa: Tulevaisuuden kestävät ja älykkäät ratkaisut yhdistyksille sekä yrityksille. Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan.

Verkkotilaisuuksia ja -koulutuksia valtakunnallisesti:

• Yhteisöllinen kansalaistoiminta 2020-luvulla -hankkeessa selvitetään ja tehdään ehdotukset 1) Kansalaistoimintaa helpottaviksi muutoksiksi yhdistyslakiin, ja 2) muun kansalaistoiminnan yhteisömuotoisen harjoittamisen helpottamiseksi. Oikeusministeriön työryhmä pyytää lausuntoja ehdotukseensa. Lakimuutoksesta on mahdollista kuulla ja keskustella 8.4. verkossa. Ilmoittaudu mukaan 7.4. mennessä.
  • Haku ARTSI-toimintaan 2021-2022 käynnissä. Tarvitseeko järjestönne tukea arvioinnin kehittämiseen sekä toiminnan tulosten ja vaikutusten osoittamiseen? Ilmoittaudu mukaan 13.4. mennessä.
  • Järjestötoiminnan perusteet -webinaarisarja toukokuussa. Webinaarisarja sisältää kuusi eriteemaista koulutusiltaa Teams-alustalla, mm. hallitustyöskentely, taloushallinto ja yhteistyön perusteet. Ilmoittaudu mukaan 30.4. mennessä.