Uusien STEA-avustusten haku vuodelle 2022 alkaa 12.4.21 – verkkosparrausta tarjolla

Vuonna 2022 myönnettävien uusien STEA-avustusten hakuaika alkaa 12.4. ja päättyy 31.5. klo 16.15. Avustusta haetaan verkossa.

Avustuksia myönnetään yleisavustuksina, kohdennettuina toiminta-avustuksina, investointiavustuksina ja hankeavustuksina. Myönnettävien avustusten määräraha vahvistuu myöhemmin vuoden 2021 aikana.

Avustusehdotuksessa painotetaan ja kannustetaan järjestöjä kiinnittämään huomiota erityisesti:

• järjestöjen yhteistyön vahvistamiseen julkisen ja yksityisen sektorin kanssa, jotta kansalaisten osallistumismahdollisuudet ja järjestöjen mahdollistama toiminta hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseksi ja ongelmia kohdanneiden auttamiseksi huomioitaisiin mahdollisimman hyvin uusissa rakenteissa.
  • koronakriisin seurauksena haavoittuvimpien ihmisten tukemiseen
  • järjestöjen vapaaehtoistoiminnan kehittämiseen osallistumismahdollisuuksia ja -muotoja uudistamalla siten, että osallistuminen on mahdollista ja mielekästä elämäntilanteesta riippumatta mahdollisimman monelle.

Lisäksi avustuksia kohdistetaan Paikka auki -osatyökykyisten ja nuorten työllistymisen avustusohjelmaan.

Lisätietoja avustushausta löytyy STEAn sivuilta.

Verkkosparraus STEA-hanketta suunnitteleville yhdistyksille kevät 2021

Suunnitelmissa kehittämishanke STEAn toukokuun 2021 hakuun? Kaipaatko sparrausta ja ajatustenvaihtoa hankesuunnittelun tueksi? Tule jakamaan kysymyksesi ja vinkkisi muiden hanketta suunnittelevien kanssa!

KYT-järjestöpalveluiden Verkkosparraus STEA-hanketta suunnitteleville yhdistyksille on 3 x 60 min maksuton tehopaketti tietoa, asiantuntija-apua ja vertaissparrausta hankesuunnittelun tueksi. Jokainen kerta sisältää KYT-järjestöpalveluiden asiantuntijan miniluennon ja fasilitoitua keskustelua päivän teemasta.

Valitse kolmesta teemasta sinulle hyödyllisimmät. Voit ilmoittautua yhteen tai useampaan tapaamiseen.

Tapaamiset ovat peräkkäisinä viikkoina klo 10-11. Mukaan kullekin kerralle mahtuu 12 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Koska paikkoja on rajoitetusti, muistathan peruuttaa osallistumisesi, mikäli et pääsekään paikalle. Sparraukset pidetään Zoomissa, linkit toimitamme osallistujille ilmoittautumisajan päätyttyä.

Ke 14.4. VAATIMUKSET

• Mitä huomioida yhdistyksen ja STEA-rahoituksen näkökulmasta?

Ti 20.4. SUUNNITELMA

• Mikä tavoite, toiminta ja tulokset?

Ti 27.4. TALOUS

• Mitä huomioida hankkeen talousarvion laatimisessa?

Verkkosparraus on tarkoitettu keskisuomalaisissa sosiaali- ja terveysjärjestöissä ja muissa yleishyödyllisissä yhdistyksissä toimiville, ja sitä rahoittaa Sosiaali- ja terveysministeriö Veikkauksen tuotoilla.

Ilmoittaudu mukaan kullekin kerralle viimeistään edeltävän viikon perjantaina verkkolomakkeella: https://forms.gle/Y9JYt3T488GjbsJS9