Keski-Suomen Järjestöareenan puheenjohtaja ja kumppanuuspöydän jäsenet valittu vuosille 2021–2022

Tiedote 17.12.2020

Keskisuomalaisten järjestöjen ja Keski-Suomen liiton yhteistyöelin, Keski-Suomen Järjestöareena, on kokouksessaan 16.12.2020 valinnut kaudelle 2021–2022 puheenjohtajakseen Katariina Luodon Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry:stä. Kokous päätti myös Keski-Suomen järjestöjen ja maakunnan kumppanuuspöydän kokoonpanon, ja seuraavalle kaksivuotiskaudelle valittiin kaikkiaan 14 toimialaedustajaa.

Kumppanuuspöytään haettiin jäseniä avoimella hakuilmoituksella, ja määräaikaan 7.12.2020 mennessä ehdotuksia tuli yhteensä 19. Ehdokkaiksi pyydettiin henkilöitä, jotka voivat sitoutua käyttämään aikaansa työskentelyyn ja joilla on laaja-alaista asiantuntijuutta järjestökentästä sekä kykyä edustaa järjestökenttää omaa järjestöään tai toimialaansa laajemmin.

Kumppanuuspöydän tulevien vuosien tehtävinä on mm. muodostaa yhteistä näkemystä järjestöjen tulevaisuuden haasteista ja vaikuttamistyön asioista maakunnassa, järjestöjen rahoitukseen ja tulevaisuuden resursseihin vaikuttaminen sekä järjestöjen merkityksen näkyväksi tekeminen. Kumppanuuspöytä tulee valitsemaan keskuudestaan kumppanuuspöydän puheenjohtajan kevään 2021 ensimmäisessä kokouksessaan.

Keski-Suomen järjestöjen ja maakunnan kumppanuuspöydän kokoonpano vuosina 2021–2022

• Potilas- ja kansanterveysjärjestöt: Pigg Kristiina, Keski-Suomen Sydänpiiri ry
  • Vammaisjärjestöt: Ansio Liisa, Keski-Suomen Kehitysvammaisten Tuki ry
  • Päihdejärjestöt ja työvalmennus: Pokkinen Heikki, Sovatek-säätiö
  • Lastensuojelu, kriisi- ja lähisuhdeväkivaltatyö: Huovinen Susanna, Keski-Suomen ensi- ja turvakoti ry
  • Mielenterveys- ja kriisityö: Hauvala Tuija, Jyväskylän seudun mielenterveysseura ry/Kriisikeskus Mobile
  • Työllisyysjärjestöt: Heiskanen Elina, Jyväskylän Katulähetys ry
  • Omaisjärjestöt: Wacker Minna, Keski-Suomen Muistiyhdistys ry
  • Liikuntajärjestöt: Lehtoranta Petri, Keski-Suomen Liikunta ry
  • Eläkeläisjärjestöt: Piitulainen Maija, Keski-Suomen Eläkeläisjärjestöjen Neuvottelukunta
  • Kylätoiminta, maaseudun kehittäminen: Seppälä Tiina, Maaseutukehitys ry
  • Monikulttuurisuus ja maahanmuuttajajärjestöt: Sibomana Emmanuel, Paremmin Yhdessä ry
  • Nuorisojärjestöt: Hännivirta Carita, Nuorten Suomi ry
  • Kulttuurijärjestöt: Kylmälahti Riina, Suomen Nuorisoseurat ry
  • Yhteistoimintajärjestöt: Luoto Katariina, Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry

Keski-Suomen Järjestöareena on keskisuomalaisten järjestöjen yhteenliittymä, joka on syntynyt järjestöjen omasta tarpeesta tuntea toisensa paremmin, tehdä yhteistyötä tiiviimmin ja parantaa järjestökentän vaikuttamismahdollisuuksia. Järjestöareena on toiminut vuodesta 2008.

Järjestöjen ja maakunnan kumppanuuspöytä on Järjestöareenan tavoitteiden mukaisesti toimiva vaikuttamisen ja kehittämisen kanava, joka tekee näkyväksi järjestöjen merkityksen, toiminnan ja asiantuntijuuden sekä vaikuttaa järjestöjen asemaan maakunnassa.

Lisätietoja:

Keski-Suomen Järjestöareenan puheenjohtaja (2019–2020)

Tiina Sivonen

tiina.sivonen@kyt.fi