Ilmianna Vuoden vapaaehtoinen 2020

Kansalaisareena järjestää Vuoden vapaaehtoinen kilpailun seitsemättä kertaa tänä vuonna. Tavoitteena on lisätä vapaaehtoistoiminnan arvostusta ja näkyvyyttä. Palkinnon saajan tehtävänä on toimia vapaaehtoistoiminnan lähettiläänä seuraavan vuoden ajan.

Vuosi 2020 on ollut yhteiskunnallisten muutosten aikaa, johon myös vapaaehtoistoiminta on sopeutunut. Keväällä tulleet muutokset ovat pakottaneet kansalaistoimintaa kehittämään uusia tapoja osallistua toimintaan. Uudenlainen tilanne ja siihen muokautuminen on synnyttänyt luovia toimintamalleja ja innostanut mukaan uusia vapaaehtoisia.

Kriteerit Vuoden 2020 vapaaehtoiseksi:
”Vuoden vapaaehtoinen voi olla pitkän linjan vapaaehtoistoimija tai uusi tulokas. Hän toimii vapaaehtoisena sydämellä ja innostaen missä päin Suomea tai millä alalla tahansa. Hän voi olla yhteisön kantava voima, taitava innostaja, kekseliäs toiminnan kehittäjä, siltojen rakentaja, erilaisten kohtaamisten synnyttäjä tai muuten ansioitunut ja aktiivinen vapaaehtoinen. Vuoden vapaaehtoiseksi ei voi valita henkilöä, joka saa hyväntekeväisyystyöstään myös rahallista korvausta (esim. vapaaehtoistyötä tarjoavan järjestön työntekijä).”

Kuka tahansa voi ilmiantaa Vuoden vapaaehtoisen 2020 17.9. saakka tästä linkistä. Ehdotusten pohjalta järjestetään yleisöäänestys 1.–30.10. ajalla. Kymmenen eniten ääniä saaneen joukosta arvovaltainen raati valitsee Vuoden vapaaehtoisen 2020, joka palkitaan Vapaaehtoisten päivän alla 4.12.2020.

Viime vuonna Vuoden vapaaehtoinen 2019 -palkinto annettiin Inka Setälälle Kotkasta ja Lea Grönlundille Helsingistä. Lue tarkemmin palkitsemisesta täällä.

Ota rohkeasti yhteyttä ja kysy lisää:
Kampanjan koordinaattori Outi Platan
outi.platan(at)kansalaisareena.fi