Avoimuutta rakentamassa – Keskustelu siitä, millainen kumppani hallinto voisi olla kansalaisjärjestöille ja kansalaisille

Voisimmeko avoimuudella yhdessä tukea luottamuksen vahvistamista yhteiskunnan eri toimijoiden välillä? Näyttäytyykö avoin hallinto sinulle vain korulauseena juhlapuheissa? Millainen kumppani julkinen hallinto voisi olla kansalaisjärjestöille ja kansalaisille? Mitä uutta yhteistyöstä ja sen mahdollisuuksista on opittu korona-aikana?

Valtiovarainministeriön Avoin hallinto -ohjelma kutsuu Sinut verkkokeskusteluun 10.9.2020 klo 8.00- 9.00.

Tilaisuus on tarkoitettu kaikille Jyväskylän, Mikkelin ja Kuopion seuduilla toimiville kansalaisjärjestöille.

Verkkokeskustelun tavoitteena on ymmärtää, mitä järjestöt ja kansalaiset toivovat, että avoimuuden ja osallisuuden edistämisessä julkisessa hallinnossa saataisiin yhdessä toimeenpantua.

Ohjelma:

• Tervetulotoivotus
  • Mitä yritämme tehdä, jotta avoin hallinto palvelisi kansalaisjärjestöjä paremmin? – lyhyt alustus
  • Mitä haluatte, että tekisimme yhdessä sen eteen? – yhteinen keskustelu
  • Mihin päädyimme? Mitä jatkossa? – keskustelun anti

Ilmoittaudu mukaan tästä linkistä viimeistään 1.9.2020. Tilaisuuden osallistumislinkki lähetetään erikseen kaikille ilmoittautuneille.

Lisätietoja: