Tarjolla 3000€ hyvinvointihaasteen ratkaisemiseen

Onko mielessäsi nuorten mielen hyvinvoinnin ja elämänhallinnan parantamiseen liittyvä ongelma, joka kaipaisi ratkaisua? Tai jopa ratkaisuidea, jota haluat pallotella nuorten ja eri alan asiantuntijoiden kanssa? Oletko valmis myös kokeilemaan ideaa käytännössä, mikäli siihen tulisi mahdollisuus? Mikäli vastaus on kyllä, ilmoita pulmasi äänestykseen joulukuun aikana. Eniten kiinnostusta herättäneet pulmat pääsevät ratkaistavaksi 5.2.2020 järjestettävään yhteiskehittämistapahtumaan, jossa toteuttamiskelpoiset ratkaisut voivat saada 3000 euron rahoituksen.

Jyväskylän seudun nuorten hyvinvoinnista kiinnostuneiden toimijoiden ideoima hanke valittiin mukaan Sitran 100 päivän hyvinvointihaaste -pilottiin, jonka kärkenä ovat erityisesti nuorten elämänhallinta ja mielenterveys. Hyvinvointihaasteellaan Sitra haluaa innostaa kaupunkiseutuja yhdessä innovoimaan ratkaisuja suomalaisten hyvinvointia kuormittaviin ongelmiin sekä kehittämään hyvinvointiekosysteemejä.

Jyväskylän hanke valmisteltiin ja toteutetaan Keski-Suomen hyvinvoinnin osaamiskeskittymä KeHOn Lapset, nuoret ja perheet -teemaryhmän toimijoiden yhteistyönä.

Hanketta luotsaa Haukkalan säätiö, ja muita toimijoita ovat Jyväskylän kaupunki (erityisesti nuorten mielenterveys- ja päihdepalvelut), Jyväskylän yliopisto, Jyväskylän vanhempainfoorumi, Keski-Suomen sosiaalialan osaamiskeskus Koske, Liikunnan ja kansanterveyden edistämissäätiö LIKES ja Nuorten Suomi ry. Yrityssektoria hankkeessa edustaa Business Jyväskylä.

Lue tästä, miten pääset mukaan ja voit osallistua!