Teorian ja käytännön kohdatessa kuplat puhkeavat

Koska viimeksi puhkaisit oman kuplasi? Valtakunnallisessa Kansalaistoiminta.NYT -tapahtumassa 7.11.2019 tähän tarjoutuu ainutlaatuinen mahdollisuus – ja ilmoittautua ehtii vielä 22.10. asti. Päivä kokoaa kansalaistoiminnan tekijät, kokijat ja tutkijat Jyväskylään kuplivan kansalaisyhteiskunnan teemalla.

”Haluamme haastaa ruohonjuuritason kansalaisaktiiveja ja järjestötoimijoita sekä kansalaisyhteiskunnan tutkijoita yhteiseen keskusteluun kansalaistoiminnasta. Teorian, käytännön ja erilaisten näkökulmien kohdatessa kuplatkin puhkeavat.”, kuvailee kehittämis- ja tutkimuspäivän ajatusta suunnittelutyöryhmän jäsen Veli-Matti Salminen Kirkon tutkimuskeskuksesta.

Tapahtuman pääpuhujana on professori Hanna Wass Helsingin yliopistosta, ja työpajojen alustajina alansa asiantuntijoita ja tutkijoita muun muassa Kulttuuripolitiikan tutkimuskeskus Cuporesta, Jyväskylän yliopistosta ja EHYT ry:stä.

Joka toinen vuosi järjestettävä tapahtuma on kerännyt kiittävää palautetta osallistujilta:

• ”Hyvä konsepti – sopivan kokoinen tapahtuma teorian ja käytännön rajapinnalla”
  • ”Erittäin mielenkiintoinen, innovatiivinen, informatiivinen ja kehittämiseen tähtäävä seminaari. Ehdottomasti lisää tällaisia päiviä!”
  • ”Älyttömän hyvä ja toimiva työpaja. Oli erittäin mielenkiintoista kuulla teeman parissa työskentelevien yhdistysten ja toimijoiden kokemuksia sekä mitattavissa olevia tuloksia. Herätti omaa toimintaa ajatellen paljon ideoita.”
  • ”Mielestäni erittäin tärkeä tilaisuus, joka ylläpitää kansalaistoiminnan tutkimuksen ja kehityksen ja ruohonjuuritason työtä.”

Kansalaistoiminta.NYT – tutkimus- ja kehittämispäivän järjestävät yhteistyössä Humanistinen ammattikorkeakoulu, Kirkon tutkimuskeskus, Jyväskylän yliopisto ja Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry.

Tutustu ohjelmaan ja varaa paikkasi viimeistään 22.10. osoitteessa: https://www.yhdistystori.fi/katonyt2019/

KL