Tervetuloa tuottamaan sote-järjestösisältöä Keski-Suomen terveydenhuoltolain mukaiseen järjestämissuunnitelmaan!

Keski-Suomen terveydenhuollon järjestämissuunnitelma on voimassa 31.12.2020 saakka. Suunnitelma päivitetään kuluvan syksyn kuluessa. Tavoitteena on, että suunnitelma palvelee seuraavaa sote-uudistuskautta (2020-).

Tässä vaiheessa haetaan isompia linjoja ja kehittämisen kärkiä. Suunnitelmaa päivitetään vuosittain kuntien sote- johdon kokouksissa.

Myös sote-järjestöjen toivotaan nyt osallistuvan suunnitelman tekemiseen. Järjestöiltä toivotaan 31.10. mennessä:

• 1/2 sivua tekstiä sote-järjestöjen nykytilasta (palvelut + kansalaisjärjestötoiminta) ja tulevaisuuden sote- näkymistä.
    • lisäksi a) kolme yhden vuoden sisällä tavoiteltavaa asiaa sote- yhteistyössä ja kolme 1-4 vuoden haarukassa tavoiteltavaa asiaa niin että voidaan myös mitata, onko tavoitteisiin päästy, erityisesti hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseen sekä tulevaisuuden sote-keskusten kehittämiseen liittyen.
    • tavoitteena on kuvata, mitä järjestöt tavoittelevat konkreettisessa yhteistyössä julkisten sote-toimijoiden kanssa.

Tule avoimeen keskustelutilaisuuteen 28.10. klo 16.00-17.30.
Kansalaistoiminnankeskus Matara, Matarankatu 6, 1. kerros, kokoustila Saunio.

Keskustelutilaisuuden pohjalta laaditaan järjestöjen kesken yhteinen paperi terveydenhuoltolain mukaiseen järjestämissuunnitelmaan.  Ilmoittaudu tilaisuuteen mahdollisimman pian linkin kautta. Ellet pääse keskustelutilaisuuteen, voit lähettää terveisesi ilmoittautumislinkissä olevien kysymysten kautta.

Tilaisuudessa tarjotaan kahvia, teetä ja voileipää.

Lisätietoja:

Anne Astikainen