Keski-Suomen vammaisjärjestöjen verkostoituminen vauhtiin 26.8!

Kuinka vammaisten ihmisten oikeudet toteutuvat Keski-Suomessa? Voisimmeko yhdessä vaikuttaa asioihin?

Tule paikalle maanantaina 26.8.19 klo 17.00-19.00.
Kansalaistoiminnankeskus Matara, Matarankatu 6, Jyväskylä. Matara-sali, 2. krs.

Kutsumme keskisuomalaisten vammaisjärjestöjen edustajia keskustelemaan vammaisten ihmisten oikeuksien toteutumisesta jokaisessa Keski-Suomen kunnassa. Samalla tiivistämme keskisuomalaisten vammaisjärjestöjen yhteistyötä.

Tilaisuus on tarkoitettu erityisesti keskisuomalaisille vammaisjärjestöille sekä heidän edustajilleen. Matara-saliin mahtuu 80 ensimmäisenä ilmoittautunutta. Ilmoittautumiset 16.8. mennessä oheisen linkin kautta: https://forms.gle/Tq7VWKGJztfkvrz28

Tarjoamme kahvia ja pientä purtavaa. Jokainen osallistuja vastaa omista matka- ym. kuluistaan.

Mataran piha-alueella on rajallisesti pysäköintitilaa. Kiekkopaikkoja on Matarankadun läheisyydessä tai huonekaluliike Iskun edessä. Muista pysäköintikiekko! Lähimmät P-talot ovat Kolmikulmassa ja Kankaalla.  Matara-saliin pääsee hissillä, ja salin välittämässä läheisyydessä on inva-WC.  Tilaisuudessa on äänentoisto ja induktiosilmukka.

Tapaamisen taustalla on vammaisjärjestöjen keskinäinen tarve yhteistyön tiivistämiselle sekä toiminnan näkyväksi tekemiselle. Lisäksi tapaamista innotti 16.4. järjestetty tilaisuus, jossa esiteltiin Keski-Suomen vammaispalveluiden tilaa ja tarpeita. Selvityksen mukaan Keski-Suomella on erinomaiset mahdollisuudet nostaa vammaisten ihmisten tarvitsemat palvelut ja tuki edelläkävijän tasolle. Samaan aikaan tarvitaan vammaisten ihmisten puolesta puhumista ja oikeuksien toteutumisesta huolehtimista.

Tapaamisen järjestelyistä vastaavat yhteistyössä Keski-Suomen näkövammaisten, Näkövammaisten liiton, Invalidiliiton, Jyväskylän seudun invalidien ja KYTin hallinnoiman Keski-Suomen vaikuttavat järjestöt -hankkeen toimijat. Kutsua saa levittää laajasti.

Lisätietoja tilaisuudesta:

Toiminnanjohtaja Susanna Turkkila, Keski-Suomen näkövammaiset