440 km toi kimppakyytihaasteen voiton Luhankaan

Luhangan nelihenkinen yhteiskyytiporukka vei kiistattomasti voiton juuri päättyneessä Keski-Suomen yhdistysten ja kuntien elinvoimapajat 2019 -kimppakyytihaasteessa. Haaste oli osa koko Keski-Suomen kattanutta #hyvänkierre-elinvoimapajakiertuetta, joka kokosi kuntien ja yhdistysten väkeä yhteiskehittämisen äärelle seitsemällä alueella. Voittosuoritus ilmastoystävälliseen liikkumiseen kannustaneessa leikkimielisessä kilometrikisassa syntyi, kun Luhangan nelikko matkasi yhteenlasketut 440 kilometriä oman alueensa elinvoimapajaan Toivakkaan.

Palkinnon vastaanotti kyytiporukan tyytyväinen kuski, kunnanjohtaja Tuomo Kärnä: ”Mukava saada tällainen tunnustus, sillä Luhangassa kuljemme muutoinkin paljon yhteiskyydeillä.”. Kiertueen koordinaattorit Anu Hätinen ja Katariina Luoto Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki (KYT) ry:stä luovuttivat haasteen voittajille kunniakirjat sekä palkinnoksi porkkanan ja kesäkukkien siemeniä.

”Yhteensä kiertueemme tilaisuuksiin kuljettiin kimppakyydillä huikeat 3568 kilometriä.”, iloitsevat Hätinen ja Luoto. Upeasti kakkoseksi kisassa ylsi 342 km yhteenlasketulla matkallaan Muuramen Taideseuran kyytiporukka ja kolmanneksi 272 kilometrillä Lievestuoreen Eläkkeensaajien nelikko.

Maalis-huhtikuussa koko Keski-Suomen valloittaneen #hyvänkierre-kiertueen teemana oli tänä vuonna asukkaiden arjen hyvinvointi. Kiertue kokoaa maakunnan yhdistyksiä ja kuntia yhteen jälleen keväällä 2020. Kokonaisuuden päätoteuttaja on Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry ja kumppaneina mukana ovat kaikki Keski-Suomen kunnat.

Lisää elinvoimapajoista: www.yhdistystori.fi/elinvoimapajat