Hiilifiksu järjestö -hanke kouluttaa: laske järjestösi hiilijalanjälki

Hiilifiksu järjestö –hankkeen verkkokoulutusmateriaali on nyt julkaistu!

Helsingin yliopiston Metsätieteiden osaston toteuttamassa ja Sitran rahoittamassa Hiilifiksu järjestö –hankkeessa järjestöt ovat ottaneet askelia johti ilmastovastuullisuutta. Ilmastotyön tueksi kehitettiin järjestöille räätälöity hiilijalanjälkilaskuri.

Hankkeessa halutaan taata jo aloitetun järjestöjen ilmastotyön tuen jatkuminen. Jotta ilmastotyöhön olisi jatkossakin helppo ryhtyä, hankkeen verkkosivuilla on nyt julkaistu verkkokoulutusmateriaali, jonka avulla kuka tahansa voi kouluttautua ja pyrkiä kohti hiilifiksumpaa järjestötoimintaa! Materiaali on sisällöllisesti samankaltainen, kuin aiemmin hankkeen aikana tapahtumissa annettu koulutus, lisänä hiilijalanjälkilaskurin käyttöohjevideot.

Koulutusmateriaalit löytyvät Hiilifiksu järjestö –hankkeen nettisivuilta osoitteesta: https://blogs.helsinki.fi/hiilifiksu/ohjeet-ja-videot/

Koulutusmateriaali koostuu neljästä pidemmästä opetusvideosta ja kymmenestä lyhyestä laskurin käyttöohjevideosta. Opetusvideoissa professori Markku Kanninen kertoo uusinta tietoa ilmastonmuutoksesta, koulutusvastaava Noora Simola hiilijalanjälkilaskennasta, TEK:n Jussi-Pekka Teini hiilijalanjälkilaskennasta järjestön näkökulmasta ja antaa vinkkejä laskennan toteuttamiseen ja projektisuunnittelija Tiina Haaspuro kertoo lyhyesti Hiilifiksu järjestö –hankkeesta ja sen taustoista. Laskurin käyttöohjevideoilla käydään läpi laskurin käyttö; kaikki välilehdet vaiheittain.

Toivomme, että koulutusmateriaalin avulla yhä uudet järjestöt lähtevät mukaan laskemaan hiilijalanjälkensä ja aloittavat oman systemaattisen ilmastotyönsä!!

Lue lisää hiilijalanjälkilaskurista Helsingin Yliopiston verkkosivuilta.