#hyvänkierre starttasi: keskiössä kuntalaisten hyvinvointi

”Kun järjestöt voivat hyvin, asukkaat voivat paremmin.” Näin kiteyttivät Toivakan kunnan viranhaltijat ja yhdistykset yhteisen johtoajatuksensa #hyvänkierre-elinvoimapajan päätteeksi 14.3.2019. Sama ajatus on koko Keski-Suomen kattavan yhdistysten ja kuntien elinvoimapajakiertueen ytimessä: järjestöt vauhdittavat hyvän kierrettä paikallisesti ja luovat hyvinvointia kuntalaisille, meille kaikille.

Järjestöpositiivinen kunta tunnistaa järjestöjen merkittävän roolin asukkaiden hyvinvoinnin näkökulmasta ja mahdollistaa järjestöjen toimintaa monella tapaa. Aktiivinen vuoropuhelu ja yhteiskehittäminen yhdistysten kanssa on yksi keino vauhdittaa hyvän kierrettä. Kuhmoisista 12.3.2019 startannut Hyvän kierteellä hyvinvoinnin voittajaksi! -elinvoimapajojen kiertue kokoaa Keski-Suomen kunnat ja järjestöt yhteisen kehittämisen äärelle hyvinvointi-teemalla.

Kiertueen starttiviikon kaksi iltaa tavoittivat yli 50 järjestö- ja kuntatoimijaa Jämsän, Luhangan, Joutsan, Toivakan ja Kuhmoisten kunnista. Osallistujat kiittelivät järjestäjiä erityisesti eri paikkakuntien väen yhteensaattamisesta: ”Kiitos, oli kivaa… nyt saimme kuulla naapurinkin toimista, se tuo uutta näkemystä.”, ”Eri yhteistyötahojen toimijoiden näkeminen ja keskustelut heidän kanssaan oli tärkeää.”.

Joko sinä olet ilmoittautunut oman alueesi #hyvänkierre-elinvoimapajaan? Maalis-huhtikuussa on vielä viisi innostavaa pajaa jäljellä!

Elinvoimapajat ovat Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry:n (KYT) hallinnoiman Keski-Suomen vaikuttavat järjestöt –hankkeen ja KYT-järjestöpalveluiden järjestämä kiertue, jonka toteutuksessa kumppaneina ovat kaikki Keski-Suomen kunnat sekä Keski-Suomen sairaanhoitopiiri. Elinvoimapajat kiertävät koko Keski-Suomen vuosina 2018-2020.

#elinvoimapajat2019 #hyvänkierre