Keski-Suomen vammaispalveluiden tila ja tarpeet -selvityksen esittely 16.4.19

Haluatko tietää, millaisia ovat Keski-Suomen vammaispalveluiden tila ja kehittämistarpeet?

Keski-Suomessa tehdyssä selvityksessä tarkasteltiin vammaispalvelujen tilaa ja tarpeita maakunta- ja soteuudistuksen kynnyksellä uudistuvaan vammaislainsäädäntöön ja YK-sopimukseen vaatimuksiin nähden. Keski-Suomen vammaispalvelujen kehitysmahdollisuudet todettiin hyviksi. Eteenpäinmeno edellyttää tietoista vammaispolitiikkaa, yksilöllisiä tilanteita ennakoivaa palveluajattelua sekä räätälöityjä ratkaisuja erityisesti harvaan asutuilla alueilla ja harvinaisempien tuen tarpeiden kohdalla. Selvitys sisältää palvelunkäyttäjä- ja työntekijäkyselyjen tulokset sekä useita konkreettisia ehdotuksia palvelujen kehittämiseksi.

Selvityksen tekijät Markku Niemelä ja Sirpa Granö esittelevät selvityksen tuloksia 16.4.2019 klo 17.00 – 19.00 Kansalaistoiminnankeskus Matarassa.

Tilaisuus on tarkoitettu kaikille asiasta kiinnostuneille, ja tilaisuuteen mahtuu 80 henkeä ilmoittautumisjärjestyksessä. Tietoa saa mielellään välittää eteenpäin mm. vammaisneuvostojen ja eri järjestöjen jäsenille.

Tilaisuuden järjestää Keski-Suomen vaikuttavat järjestöt -hanke yhdessä selvityksen tekijöiden kanssa.

Ilmoittautumiset oheisen linkin kautta: https://goo.gl/forms/SRqEeUd32oOsQEe62

Ilmoittautuminen on auki niin kauan kuin tilaa Matara-salissa riittää.

Lisätietoja Järjestöjen muutosagentti Anne Astikainen, 050-344 0429, anne.astikainen@kyt.fi

Tervetuloa!