Mitä huippututkijat sanovat hyvinvoinnin tulevaisuudesta? Osallistu Mestarikurssille

Tule kuulemaan huippututkijoita hyvinvoinnin tulevaisuudesta Mestarikurssille maaliskuussa!

Työterveyslaitos, Kela ja Suomen Akatemian Strateginen tutkimus järjestävät yhdessä mestarikursseja, jotka käsittelevät suomalaisen yhteiskunnan keskeisimpiä kysymyksiä ja pohtivat niitä huippututkimuksen valossa. Kevään 2019 Hyvinvoinnin tulevaisuuden mestarikurssi järjestetään 6.-27.3.2019 Helsingissä, mutta sitä voi seurata myös etänä verkossa. Kurssi on maksuton.

Mestarikurssilla mietitään, mitä eväitä tutkimus antaa päätöksenteolle, kun rakennetaan hyvinvoivaa yhteiskuntaa.

Osa 1: Osallisuuden edistäminen (6.3.): Miten osallisuus onnistuu eri elämäntilanteissa olevien ihmisten näkökulmasta? Keskeisenä teemana on osallisuus yhteiskuntaan hyvinvoinnin lähtökohtana.

Osa 2: Hyvinvointiin ja elämäntapoihin vaikuttaminen (13.3.): Miten ihmisten elintapoihin voidaan vaikuttaa? Entä tuoko teknologia tähän uusia vaikuttavia tapoja?

Osa 3: Kohti uutta sosiaalipolitiikkaa (20.3.): Millainen sosiaaliturva-uudistus Suomeen tulisi tehdä? Keskustelu käydään päätösten valmistelijoiden sekä tutkijoiden kesken.

Osa 4: Palvelut hyvinvoinnin lähteenä (27.3.): Miten hyvinvointia tuottavaa palvelujärjestelmää tulisi suunnata tulevaisuudessa?

Kellonaika kaikissa: 9-11

Missä: Kelan auditorio (Nordenskiöldinkatu 12, Helsinki) tai etäseuranta verkossa

Kurssien sisällöt liittyvät seuraaviin STN-ohjelmiin:

Terveys, hyvinvointi ja elämäntavat, Osaavat työntekijät – menestyvät työmarkkinat, Tasa-arvoinen yhteiskunta, Kestävän kasvun avaimet, Sopeutuminen kestävän kasvun edellytyksenä sekä Muuttuvat hallinnan tavat ja aktiivinen kansalaisuus.

Lisätiedot ja ilmoittautumislinkit

Linkki  1. osan liveseurantaan (6.3.)