Yhteistä Hyvää – yhdistysten kehittämiskoulutus syksy 2019

Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry:n KYT-järjestöpalvelut järjestää syksyllä 2019 kolmen lähipäivän kehittämiskoulutussarjan yhdistyksille. Yhteistä hyvää -koulutus antaa yhdistyksen hallitukselle välineitä toiminnan kehittämiseen. Koulutukseen mahtuu mukaan seitsemän yhdistystä, 2-3 hallituksen jäsentä per yhdistys.

Koulutuksen rakenne:
• Kolme lähipäivää Jyväskylässä (27.8., 1.10. ja 12.11.2019)
• Yhdistyskohtaista ohjausta lähipäivien välillä
Ennakkotehtävä: Käykää yhdistyksenne säännöt läpi. Kirjatkaa yhdistyksenne toiminnot ja miettikää, miten ne liittyvät yhdistyksenne tarkoituspykälään. Ennakkotehtävä käydään läpi ensimmäisessä ohjauksessa, joka sovitaan helmikuun lähipäivässä.

Lähipäivien teemat:

• Mitä, miksi ja kenelle?
    Miksi yhdistyksemme on olemassa? Miten ympäristömme muuttuu? Pohditaan yhdistyksen perustehtävän merkitystä ja kirkastetaan ajatusta siitä, keitä varten yhdistys on olemassa. Käydään läpi järjestötoiminnan muuttuvaa kenttää.
  • Kuka ja miten?
    Kuka yhdistyksessämme toimii? Millaiset resurssit yhdistyksellämme on? Keskustellaan yhdistyksen työnjaosta ja resursseista sekä mietitään miten motivoida ihmiset mukaan toimintaan.
  • Niin sitten…?
    Miten yhdistyksemme vaikuttaa yhteiseen hyvään? Pohditaan yhdistyksen laajempaa merkitystä ja sen roolia osana toimintaympäristöä.

Tarkempi tiedot koulutuksesta sekä päiväkohtaiset aikataulut tapahtumailmoituksessa.

Ilmoittautumiset tapahtumailmoituksen lomakkeella 20.8.2019 mennessä.

Lisätiedot: Tiina Sivonen,  040 036 5760 tai tiina.sivonen@kyt.fi