Hyvän kierteellä hyvinvoinnin voittajaksi!

”Voimaannuttava”, ”Tällaista herättelyä tarvitaan!”, ”Syntyi heti uusi kehittämisidea”. Näin kuvailevat innostuneet osallistujat keväällä 2018 startanneita kunta-järjestöyhteistyön #hyvänkierre-elinvoimapajoja. Yhdistysten ja kuntien yhteiset pajat tuovat hyvän kierteen jälleen sinunkin alueellesi keväällä 2019!

Tänä vuonna käynnistyneelle ja koko Keski-Suomen kattaneelle elinvoimapajakiertueelle osallistui yli 220 kuntien, järjestöjen ja muiden yhteisöjen edustajaa sekä kuntalaista. Pajoissa rakennettiin konkreettisia, kuntakohtaisia kunta-järjestöyhteistyön suunnitelmia ja verkostoiduttiin yli paikkakuntarajojen. Työskentelyn myötä useampi kunta innostui kutsumaan järjestöjä jatkokeskusteluihin.

”Meillä on jälleen luvassa innostavaa yhdistysten ja kuntien yhteistä työskentelyä, tällä kertaa hyvinvoinnin edistämisen teemalla. Pajat tarjoavat oivan foorumin yhteistyön tiivistämiseen paitsi oman kunnan sisällä, myös naapurikuntien kesken. Jokaisesta kunnasta löytyy hyviä yhteistyön käytäntöjä tai malleja, joita on hyödyllistä jakaa, ja pohtia missä kohden voitaisiin tehdä enemmän yhdessä.” kertovat Anu Hätinen ja Katariina Luoto Keski-Suomen Yhteisöjen Tuesta.

Hätinen ja Luoto kannustavat yhdistysten ja kuntien väkeä osallistumaan sankoin joukoin. ”Elinvoimapajoihin kannattaa ehdottomasti tulla mukaan. Kutsu yhdistys- tai työkaverisikin ja tulkaa pajaan kimppakyydillä!”, kannustaa Hätinen.

Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry:n Keski-Suomen vaikuttavat järjestöt -hanke ja KYT-järjestöpalvelut järjestävät elinvoimapajoja vuosien 2018-2020 aikana yhteistyössä kaikkien Keski-Suomen kuntien kanssa. Tilaisuudet ovat avoimia kaikille alueen yhdistyksille, seuroille ja järjestöille sekä kuntien päättäjille, viranhaltijoille ja asukkaille.

Kevään 2018 elinvoimapajojen ajankohdat löytyvät elinvoimapajojen sivulta.

#elinvoimapajat2019 #hyvänkierre

Järjestöjen ja kuntien yhteisessä työskentelyssä syntyi konkreettisia yhteistyön kehittämisen suunnitelmia.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn