Keuruulla järjestöt mukana perhekeskuksen suunnittelussa

Keuruun kaupungin uudessa perhekeskuksessa kävi iloinen kuhina, kun joukko kaupungin ja järjestöjen väkeä kokoontui Keuruuntie 22:een perustettuun tilaan yhteiseen suunnitteluiltaan marraskuun alussa. Keuruun kaupungin ja Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry:n järjestämässä Järjestökahvit-illassa oli mukana useita kaupungin viranhaltijoita, toimijoita hyvin monenlaisista yhdistyksistä aina urheiluseuroista eläkeläisjärjestöihin – ja kuten perhekeskuksen tyyliin sopii – myös vauvaedustus. Kaikkia läsnäolijoita yhdisti halu yhteiseen työhön perheiden parhaaksi.

Osallistujien visualisointi perhekeskuksen toiminta-ajatuksesta.

Perhekeskuksen perhetyöntekijä Hanna Niinilampi esitteli perhekeskusta ja sen toimintamallia. Tavoitteena on luoda avoin ja helpostilähestyttävä kaikkien perheiden yhteinen paikka, josta löytyisi niin kaupungin palveluita perheille kuin vaikkapa yhdistysten tarjoamaa vertaistuki- ja harrastustoimintaa.

”Kiitos kaikille ihanasta ja idearikkaasta illasta! Yhteisistä ideoista meillä on jo ottanut tuulta alleen vanhempainkahvila”, kertoo Niinilampi innoissaan, kun tapaamisesta on ehtinyt kulua vasta viikko. ”Olemme myös juuri valinneet perhekeskukselle nimen. Tervetuloa tutustumaan ja toimimaan meille perhekeskus Valoon!”

Illassa ideoitiin pienissä työpajoissa konkreettista käytännön toimintaa ja yhteistyötä perhekeskuksen tiloihin. Ideoita syntyi muun muassa iltapäivätoiminnasta, vanhempien vertaisryhmistä ja yhteisestä harrastekalenterista.

Tutustu perhekeskus Valoon Keuruun kaupungin sivuilla.

Keuruun järjestökahvit 7.11.2018_kooste perhekeskusideoista Haluisitko sinun järjestösi tarttua johonkin ideoista?

Mikä Järjestökahvit? Lue lisää ja tule mukaan järjestöjen yhteisiin tapaamisiin!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn