Kolmekymmentä lupausta

”Lupaan muistaa yhdistysten arvokasta työtä päättäjänä”, ”Lupaan jutella paikallislehteen järjestöjen viestinnästä ja juttuvinkeistä”, ”Lupaan kutsua kumppanuuspöydän koolle”.

Kolmekymmentä kuntien ja järjestöjen edustajaa antoi 10.4. Äänekoskella lupauksensa siitä, miten he laittavat hyvän kierteen liikkeelle omassa kunnassaan. Hankasalmen, Konneveden ja Äänekosken kuntien ja yhdistysten yhteinen elinvoimapaja käynnisti koko Keski-Suomen kattavan Hyppää mukaan hyvän kierteeseen! -elinvoimapajojen kiertueen.

”Pajoissa innostamme paikallisia yhdistyksiä ja kuntia tiiviimpään kumppanuuteen, ja verkostoitumaan myös laajemmin alueellaan.”, kertovat iltoja organisoivat Anu Hätinen ja Katariina Luoto Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry:stä. Tilaisuuksia on keväällä seitsemällä paikkakunnalla. Toteutukseen osallistuvat kaikki Keski-Suomen kunnat ja laaja joukko järjestöjä. Ohjelmassa on muun muassa Keski-Suomen järjestökartoituksen tuloksia, verkostoitumista ja yhteistä työskentelyä.

Elinvoimapajojen taustalla on Keski-Suomen vaikuttavat järjestöt -hanke, jossa Hätinen työskentelee. Se on yksi Keski-Suomen maakuntauudistuksen kärkihankkeista, ja tukee järjestöjen luontevan roolin rakentumista suhteessa maakuntaan ja kuntiin.

Ilmoittaudu oman kuntasi ja alueesi tilaisuuteen: www.yhdistystori.fi/elinvoimapajat

Seuraa somessa @yhdistystori: #hyväkierre #elinvoimapajat2018

Klikkaa itsesi mukaan Facebook-tapahtumaan!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn