Sepänkeskuksen yhteisötaideprojektin tuotoksena syntynyt seinämaalaus valmistui

Sepänkeskuksella on touhuiltu ikäihmisiä ja nuoria yhdistävän yhteisötaideprojektin parissa lokakuusta joulukuun alkuun. Projektin tavoitteena oli suunnitella ja maalata Sepänkeskuksen aulasalin seinään uusi seinämaalaus yhdessä tehden. Teoksen ideoiden pohjalla toimi talon käyttäjiltä kummunneet ideat, Sepänkeskuksen historia, nykyhetki ja suomen 100 -vuotinen juhlavuosi. Valmistuneen seinämaalauksen kaikille avointa julkistamisjuhlaa vietettiin 11.12. Yhteisötaideprojektia oli tekemässä seitsemän hengen tiimi, joka tarmokkaasti teki projektin alusta loppuun asti. Tiimiläiset saivat kokeilla projektissa uusia asioita, hyödyntää luovuuttaan ja nauttia yhteisistä naurun hetkistä. Sukupolvien välinen ymmärrys ja yhteisöllisyys lisääntyi tekijätiimissä loppua kohden ja teos saatiin upean näköisenä valmiiksi. Kuvassa tekijäporukka valmiin maalauksen edustalla Kunniakirjoin palkittuina. Ryhmää innosti eteenpäin Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry:n NuoVo -hankkeen työkokeilija.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn