Järjestöt tekevät paljon työtä ihmisten terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi. Yhdistystorin terveys- ja hyvinvointi -osio on rakennettu helpottamaan julkisen terveydenhuollon ja järjestöjen yhteistyötä.

Järjestöyhteistyö JYTE – Jyväskylän yhteistoiminta-alueen terveyskeskuksissa

Huhtasuon, Keskustan ja Kuokkalan terveysasemat tarjoavat laajasti hyvinvointi- ja terveyspalveluja kaiken ikäisille jyväskyläläisille. Teemme yhteistyötä eri järjestöjen kanssa terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseen liittyvissä asioissa. Terveysasemilla voi järjestää aiheeseen liittyen teemapäiviä ja ryhmätoimintaa. Yhteyshenkilömme järjestöyhteistyössä ovat osastonhoitajat

Taina Kukkonen (Kuokkala), p. 014 266 2165, taina.kukkonen@jkl.fi

Satu Kasari (Huhtasuo), p. 014 266 7765, satu.kasari@jkl.fi

Päivi Huttunen (Keskusta), p. 014 266 2113, paivi.huttunen@jkl.fi

Olemme mukana Jyväskylän kaupungin terveyspalvelujen valinnanvapauskokeilussa.

Keski-Suomensairaanhoitopiiriin järjestöyhteistyö

Keski-Suomen kansanterveys-, vammais- ja potilasjärjestöt esittäytyvät keskussairaalassa tiistaista torstaihin kello 8.30-11.30 välillä, joka on vilkkain aika aulassa.. Järjestöesittelyissä saa tietoa järjestöjen ja paikallisyhdistysten palveluista, tukimahdollisuuksista ja virkistystoiminnasta. Tiedot järjestöesittelyistä ja esittelypisteen varauslomake löytyy Sairaanhoitopiirin Järjestöyhteistyö -sivulta

Sairaanhoitopiiri tekee yhteistyötä maakunnan potilas-, kansanterveys- ja vammaisjärjestöjen kanssa ja he ovat näkyvimmin esillä syksyisin järjestettävillä ”Valoviikot – järjestöt sairaalassa”   tapahtumassa. Järjestöt esittelevät silloin toimintaansa sairaanhoitopiirin yleisissä tiloissa sekä osastoilla ja poliklinikoilla niin potilaille, omaisille kuin ammattilaisillekin.

Lisäksi järjestöjen kautta annetaan eri yksiköissä potilaille ja omaisille vertaistukea ja toimijat ovat mukana mm. ensitietopäivillä. Järjestöjen esitteitä ja muuta materiaalia löytyy Keskussairaalan terveystietokeskus Palanssista.

Järjestöjen yhteyshenkilö:

Susanna Mutanen
Terveyden edistämisen suunnittelija
Keski-Suomen sairaanhoitopiiri
Perusterveydenhuollon yksikkö
susanna.mutanen@ksshp.fi

Terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä tapahtumia Keski-Suomessa

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Muokattu viimeksi: 22.11.2017