Vapaaehtoiseksi! -messut

Työkokeilu/harjoittelu

Vapaaehtoiseksi! –messut on Jyväskylän seudun vapaaehtoistoimintaa organisoivien tahojen, Valikko-verkoston järjestämä yksipäiväinen messutilaisuus kaikille vapaaehtoisille ja vapaaehtoisuudesta kiinnostuneille. Tänä vuonna messut järjestetään 30.11. ja ne ovat järjestyksessään seitsemännet Vapaaehtoiseksi! –messut. Messuilla vapaaehtoistoiminnan paikkoja esittelevät järjestöt, seurakunta sekä Jyväskylän kaupunki. Messut alkavat noin tunnin kestävällä avajaistilaisuudella, jonka jälkeen esitteille asettajat kertovat halukkaille omasta toiminnastaan. Lisäksi järjestetään lisäohjelmaa messualueella. Vapaaehtoiseksi! –messut järjestetään kansalaistoiminnan keskus Matarassa.

Haemme siis opiskelijaa tai opiskelijaryhmää mukaan toteuttamaan messuja. Tehtäviin kuuluisivat:

• käytännön suunnittelut ja järjestelyt
  • tarveselvityksen tekeminen
  • tiedottaminen
  • raportointi

Messujen suunnittelu on aloitettu työryhmän osalta ja syksyllä alkaa varmastikin intensiivisempi vaihe suunnittelujen ja järjestelyjen osalta, jolloin opiskelija-apu olisi tarpeen. Hakisimme siis opiskelijaa/opiskelijoita, joka osaisi ottaa homman haltuun rohkeasti. Harjoittelu voisi olla kokopäiväistä tai esimerkiksi muiden opiskelujen ohella suoritettavaa. Aloituspäivästä ja harjoittelun ajankohdassa on neuvotteluvaraa. Messuja on mukana suunnittelemassa ja toteuttamassa useampi taho, joten harjoittelija ei jäisi yksin.

Yhteydenotot:

Antti Rajala

Vapaaehtoistoiminnan koordinaattori

Vapaaehtoistoiminnan palvelut, Jyväskylän kaupunki

antti.rajala@jkl.fi tai 014 266 1707.

Tehtävän tiedot

Tehtävä soveltuu seuraavien alojen osaajalle:
Humanistinen ja kasvatusala, Liiketalouden ja hallinnon alat, Palvelualat, Sosiaali- terveys- ja liikunta-alat, Taide- ja kulttuuriala

Aloitus: 01.09.2017

Kesto: 3-12 kk