Kaksi projektityöntekijää STEA-rahoitteiseen hankkeeseen

Työpaikka / Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry

Sinäkö etsimämme järjestötyön asiantuntija ja sote- ja maakuntauudistusosaaja Keski-Suomen vaikuttavat järjestöt -hankkeeseen?

Keski-Suomessa käynnistyy elokuussa 2017 järjestöjen asemaa ja roolia sote- ja maakuntauudistuksessa vahvistava Keski-Suomen vaikuttavat järjestöt -hanke. Hankkeen toiminta-alueena on Keski-Suomi ja kohderyhmänä hyvinvointia edistävät järjestöt.
Haemme kahta innostavaa ja innostuvaa projektityöntekijää tukemaan keskisuomalaisen järjestökentän osallisuutta sote- ja maakuntauudistuksessa.

Järjestöjen muutosagentti vastaa hankkeen toteuttamisesta, hallinnosta ja viestinnästä. Työntekijä motivoi maakunnan järjestöjä muutokseen ja kumppanuuteen sekä koordinoi järjestöjen vaikuttamistyötä uudistuksen valmistelussa. Työntekijä työskentelee yhteistyössä järjestöjen, maakuntaliiton, keskisuomalaisten STM:n kärkihankkeiden muutosagenttien ja maakunnan eri toimijoiden kanssa.

Muutoskoordinaattori vastaa maakunnallisten ja alueellisten tilaisuuksien ja koulutusten suunnittelusta ja toteuttamisesta yhdessä eri toimijoiden kanssa. Työntekijän tehtäviin kuuluvat yhteistyö järjestöjen, maakuntaliiton, kärkihankkeiden muutosagenttien, kuntien ja muiden yhteistyökumppaneiden kanssa sekä viestintä ja tiedotus.

Järjestöjen muutosagentti ja muutoskoordinaattori ovat mukana maakunnan väliaikaishallinnon kokonaisuudessa ja tekevät kiinteää yhteistyötä Keski-Suomen Järjestöareenan kanssa. Molemmat osallistuvat vastaavien muiden STEA:n rahoittamien maakunnallisten hankkeiden valtakunnalliseen verkostoyhteistyöhön. Työntekijöiden työskentelyn tukena toimii ohjausryhmä.

Odotamme työntekijöiltä

• soveltuvaa korkea-asteen koulutusta
• järjestötoiminnan sekä sote- ja maakuntauudistuksen valmistelun tuntemusta
• tiedotusosaamista ja viestintätaitoja
• hankeosaamista
• verkosto-osaamista ja yhteistyökykyä
• organisointikykyä ja neuvottelutaitoja
• itsenäistä työotetta ja tiimityötaitoja.
Tehtävien hoitaminen edellyttää oman auton käyttöä ja työskentelyä iltaisin.
Työsuhteet alkavat elokuussa 2017 sopimuksen mukaan ja kestävät vuoden 2020 loppuun. Työntekijöiden työnantaja on Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry ja toimisto sijaitsee Kansalaistoiminnankeskus Matarassa Jyväskylässä.

STEAn avustusehdotuksessa hankkeelle ehdotetaan rahoituksen myöntämistä. Hanke käynnistyy ja työsuhteet aloitetaan edellyttäen, että STM:ltä tulee myönteinen päätös.
Lisätietoja:
tiivistelmä hankkeesta
• puhelintiedustelut tiistaina 30.5 klo 13.00 – 16.00 ja keskiviikkona 31.5. klo 9.00 – 16.00
kehittämispäällikkö Tiina Sivonen, Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry puh. 0400 365 760.

Hakemus palkkatoiveineen ja ansioluettelo osoitteeseen viimeistään 6.6.2017. Kerro selvästi, kumpaa tehtävää haet. Haastattelut toteutetaan viikkoon 24 mennessä ja päätös työntekijöistä tehdään juhannukseen mennessä.

Tehtävän tiedot

Tehtävä soveltuu seuraavien alojen osaajalle:
Sosiaali- terveys- ja liikunta-alat, Yhteiskuntatieteet

Aloitus: 01.08.2017