Lettuja ja tanssia Emppiksen malliin

Herkullinen tuoreiden lettujen tuoksu, lämmin auringonpaiste, letkeä musiikki ja iloiset ihmiset. Näin mukavissa tunnelmissa vietettiin Jämsän seudun yhdistysväen kevätkekkereitä Emppis ry:n vieraina Jämsän Hallissa.

Isäntäyhdistyksen hallitus, työntekijä ja muut vapaaehtoiset olivat järjestäneet yhteisen illan ”Emppiksen tyyliin”. Parin tunnin aikana koettiin yhdessä hauska kavalkadi sellaista toimintaa, jota Emppiksessä muutoinkin tapahtuu: oli bingoa, tanssia, jumppaa ja rentoa yhdessäoloa. Tällaista helposti lähestyttävää ja niin henkistä kuin fyysistäkin hyvinvointia ylläpitävää toimintaa yhdistys on tarjonnut entisen Kuoreveden alueen asukkaille jo vuodesta 1997.

Jämsän seudun yhdistysten, järjestöjen ja seurojen väki on kokoontunut yhteisiin iltoihin, Vuoroin vieraissa -tapaamisiin, muutamia kertoja vuodessa syksystä 2014 lähtien. Iltojen nimi on osuva, sillä tapaamisia isännöi tai emännöi aina eri yhdistys, ja usein päästäänkin vierailemaan järjestöjen ylläpitämiin tiloihin. Taustavoimana ja apurina viestinviennissä toimii Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry.

Vuoroin vieraissa -iltojen idea lähti liikkeelle alueen yhdistyksissä toimivilta ihmisiltä; haluttiin verkostoitua muiden yhdistysten kanssa, keskustella yhteisistä asioista ja oppia yhdessä – samalla omaakin toimintaa tutummaksi tehden. Kun kohdataan ja tutustutaan, syntyy usein myös yhteistyötä ja uusia ideoita.

Syksyllä yhdistysten Vuoroin vieraissa -illat jatkuvat jälleen. Haluisiko kenties sinun yhdistyksesi lähteä isännöimään yhtä iltaa ja päästä estradille kertomaan juuri teidän toiminnastanne? Lue lisää konseptista ja ota yhteyttä KYT-järjestöpalveluihin.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn